Gluten

Spis dig til en sund og strålende hud

Eller hjælp din hud på vej udefra.

Din hud er en sladrehank for din krops tilstand. Mangler din krop noget, kan du se det på huden relativt hurtigt. Spis løs, så vitamindepoterne bliver fyldt godt op, din hud bliver forbedret og du ”sætter tiden i stå” for hudens aldringstegn. 

p9220130

I dette indlæg skal det både handle om hvad vi kan spise for at hjælpe vores hud, men også hvad vi kan tilføre den udefra for at sikre os at vores hud får mere glans, finere linier, mere fugt og om ikke andet giver os selv velvære.

Længere nede får du tips til hvad du kan spise for at hjælpe din hud på vej, men først handler det om det vi kan gøre udefra – denne gang med fokus på ansigtet.

E-cooking

Gitte og jeg er faldet for det naturlige og økologiske mærke e-cooking som du blandt andet kan købe i vores shop.

Du får ind til på søndag d. 5 feb. 2017 25% rabat på alt fra e-cooking

Brug koden “ecooking” for at opnå rabatten.

skaermbillede-2017-01-31-kl-22-31-59

E-cooking har mange forskellige plejende produkter og vi er vilde med dem allesammen. Det er dog ikke alle produkter vi sælger fordi vores ide med shoppen var og er at vi kun vil sælge ting vi lige har med os i træningstasken. Derfor har vi også valgt 24 timers cremen frem for dag- og nat creme. Den er let og fugter helt perfekt og så kan den bruges hele døgnet.

_mg_3797

Deres E-vitamin mist er virkelig lækker og giver huden fugt, endda så meget at det skummer let når den kommer på. Den milde duft er fantastisk, og skal man til de varme lande er det også en virkelig lækker sag at spraye i ansigtet i løbet af dagen.

skaermbillede-2017-01-31-kl-22-32-59

En af mine favoritter er helt klart multiolien. Den kan man stort ses bruge til alt – og ja den kan faktisk også godt spises. Det skønne ved den er at du kan bruge den til at barbere dig, og så bliver hun dejlig blød bagefter og du behøver ikke at tage creme på. Men jeg bruger den også som øjen makeup fjerner, og ud over at fjerne makeuppen efterlader den også nærmest vipperne med en kur, så de får masser af pleje. Og så kan du lave din egen scrub med den, hvis du fx tilføre salt.

Hvad kan du så spise for at hjælpe din hud indefra.

skaermbillede-2017-01-31-kl-22-34-35

Mandler

Mandler er fyldt med E-vitamin, som er en kraftig antioxidant samt masser af sunde fedtsyrer. Bare 30 g. mandler om dagen er med til at forbedre cellernes iltforsyning, dannelse af nye celler samt fremmer sårheling. Ved at spise 30 g. mandler om dagen sikrer du med tiden at din hud bliver rigtig ferskenfin.

Spis dem som de er i salater, som snacks eller på din grød.

 Blåbær

Bær generelt har et højt indhold af A- og C-vitamin, der er med til at øge blodtilstrømningen til svage kapillærer. Derved bliver huden iltet og holder sig frisk og spændstig.

Læs mere om blåbær her (link til artikel.)

Spis dem friske som et mellemmåltid, i din smoothie eller i din frugtsalat sammen med andre bær.

Hvid the

Hvid the eller bladene hertil er ikke varmebehandlet, derved er vitaminerne bibeholdt. Frisk hvid the har 3 gange så mange antioxidanter som grøn the. Antioxidanterne bekæmper de frie radikaler som er nogle særlige iltforbindelser der er med til at ælde din hud.

Drik det til morgenmaden eller om eftermiddagen. Sørg gerne for at få 3 kopper om dagen.

p4080173

 Spinat

Alle grønne grøntsager som f.eks. spinat er fyldt med A- og E-vitamin og er noget af det sundeste du kan spise, hvis du virkelig vil forkæle din hud. Spinat holder bindevævet fast og forhindrer din hud i at blive tør og rynket.

Spis spinat råt i salaten sammen med evt. kernerne fra granatæblerne.

Avocado

Avocado er spækket med E-vitamin. Og det er jo ingen hemmelighed at E-vitamin er nøgleordet for en sund og lækker hud. Derudover er avocado også spækket med sunde fedtsyrer der netop er med til at fremme optagelsen af fedtopløselige vitaminer som f.eks. E-vitamin.

Spis den som et mellemmåltid. Ved vægttab så hold dig til 4 hele på en uge. Mos avocado og brug det i stedet for smør på brødet eller skær den i tern og kom den i salaten.

Kikærter

Ligesom andre bælgfrugter har kikærter et højt indhold af A-, B-, C- og E-vitamin. Det er derfor superføde til dit immunforsvar og er generelt en god allround beskyttelse til huden.

Spis kikærterne som hummus, eller spis dem i en salat, hvortil du serverer en lækker oliedressing.

 Hyben

Disse lækre frugter indeholder 5 gange så meget C-vitamin som citrusfrugter. Og C-vitamin var jo en kraftig antioxidant, som bekæmper ældning af huden samt sørger for at bindevævet holder sig spændstigt.

p4080185

Granatæble

Denne frugt er med til at forebygge hudkræft og have antiinflammatoriske egenskaber. Den saftige frugt styrker desuden immunforsvaret og bekæmper de frie radikaler, der ælder og giver rynker.

Spis kernerne i din salat eller som en frisk dessert eller som tilbehør til kødet.

 Gulerødder

Gulerødder er fyldt med A-vitamin, der er med til at bekæmpe infektioner og hjælper til ved helingen af skadet hud. Gulerødder er med til at holde din hud sund og glat og fri for akne og andre urenheder samt tør hud og pletter.

Spis dem gerne rå sammen med en håndfuld mandler, så du bedre optager det fedtopløselige A-vitamin. Og husk på, at jo mere du tilbereder grøntsager, des flere vitaminer forsvinder der.

Du får selvfølgelig mange flere tips og motivations guide i vores bog også.

Læs mere om e-cooking her og bestil på vores site.… Hvis der er produkter som du ønsker at bestille men som vi ikke har, så send os en mail eller lav en note under bestillingen, så søger vi for at få det hjem til dig.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Gluten