Nyt år - nye mål.....

Boost dit løb med Magasin

 I uge 2 0g 3 har vi et samarbejde kørende med Magasin. Læs herunder hvad Magasin har skrevet…
iform-billede

Boost dit løb med Sara Maria og Gitte

Vi har taget en snak med Sara Maria Franch-Mærkedahl og Gitte Høj om hvordan du kan booste dit løb. De har delt ud af deres bedste tips til at komme i gang med at løbe.

Hvad er jeres tre bedste råd til at booste sit løb?

  1. Løbemakker – find dig en løbemakker og lav faste aftaler. En løbemakker er en god motivator og kan inspirere til at lave nye øvelser, løbe nye ruter og få dig ud af døren når det føles svært.
  2. Intervaller – øv dig i at bryde dit løb op. Lav intervaller ind imellem din løberute og gør det gerne sammen med din løbemakker. Selv om det kan være svært at bryde dit løb op og bruge tid på interval træning, så er det både sjovt og godt i forhold til at booste dit løb.
  3. Sund kost – en sund kost inden du skal ud at løbe er altid godt for din krop. Husk at mærke efter – spørg dig selv hvor meget du kan yde i dag, i forhold til hvad du har fyldt dit tempel med.

Hvilke løbefejl begår man oftest?

Man løber oftest for langt, dvs. at man får for mange kilometer på og overholder ofte ikke sin restitutions-/pausedage. De fleste har tendens til at tro, at de kan mere, end hvad kroppen nødvendigvis kan. Man kan blive tricket af at konditionen hurtig forbedres men at kroppens led og muskler ikke følger lige så hurtigt med. Hvis man løber for meget og ikke holder de nødvendige pauser, kan det give skader.

LÆS resten af artiklen her

 

   

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nyt år - nye mål.....