Drikker du nok vand?

Gode nødder

colourbox1913380

Nødder er sprængfyldt med vitaminer, mineraler, antioxidanter, kostfibre, proteiner og er en sund fedtkilde. Nødder er et rigtig godt mellemmåltid og nemt at have med på farten. Grundet nødders sunde fedtindhold er de med til at opretholde et stabilt blodsukker, som giver øget tilfredshed og mæthed, og dette forhindre den uønsket sukkertrang.

Her er 3 slags nødder som er gode at spise;

Mandler Nøddesorten med det laveste kalorietal og største næringsindhold. Mandler er fyldt med flavonoider, E-vitamin, magnesium, protein, fibre, enkeltumættede fedtsyrer, kalium, kalk, fosfor og jer. Mandler er videnskabeligt bevidst, med til at sænke det dårlige kolesterol i blodet, samt hjælper mandler også med til at komme mavefedtet til livs.

Valnødder Valnødder indeholder store mængder af det livsvigtige omega-3-fedtsyrer, som vi skal have igennem vores kost. Omega-3-fedtsyrer er vigtig for at opretholde et sundt hjerte, kredsløb og immunforsvar. Valnødder indeholder også magnesium, fosfor og kobber. Valnødder er en god kilde til mineraler for vegetarer eller dem som ikke spiser fisk.

Cashewnødder Cashewnødder fører på mineralindholdet af nødder. De er spækket med masser af zink (Zink-mangel kan b.la. føre til hårtab og uren hud) Magnesium, jern, mangan, K og B-vitaminer. Herunder er en opskrift på en cashewcreme, som kan bruges som oste-subsitut i varme retter, dip til grøntsagsstave eller som smørrepålæg.

Ingredienser til cashewcreme:

130 gram cashewnødder ( Iblødsat i vand i minimum 1 time)
2 spsk. citronsaft
1/2 tsk. salt
1 tsk. peber
60 ml. vand

Si vandet fra cashewnødderne og skyl efter med rent vand. Tilsæt de øvrige ingredienser i en foodprocessor og blend til en cremet konsistens.

 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Drikker du nok vand?